İş

Otomobil üreticileri ve kamu hizmetleri, araçtan şebekeye (V2G) şarjdan kâr elde etmeyi araştırıyor

General Motors (NYSE:GM) ve Volvo Cars (OTC:VLVLY) gibi otomotiv devleri, kamu hizmetleri ve şarj uygulaması operatörleri ile birlikte, elektrik şebekelerine geri elektrik satabilen elektrikli araçlardan (EV’ler) potansiyel kazançlar elde etmeyi hedefliyor. Çift yönlü veya araçtan şebekeye (V2G) şarj olarak bilinen bu özellik, elektrikli araç sahiplerinin araçlarını gece boyunca daha düşük yoğun olmayan fiyatlarla şarj etmelerini ve ardından elektriği yoğun zamanlarda şebekeye geri satarak kâr elde etmelerini sağlıyor.

İngiltere merkezli yazılım şirketi ev.energy’nin CEO’su Nick Woolley, bir milyon EV’nin kısa süreler için büyük bir nükleer enerji santrali kadar güç sağlayabileceğini vurguladı.

Ev.energy, V2G teknolojisi konusunda Siemens, Nissan (OTC:NSANY), Volkswagen (ETR:VOWG_p) ve diğer şirketlerle işbirliği yapıyor. Her ne kadar V2G teknolojisi bir zamanlar büyük ölçüde teorik olarak kabul edilse de, Nissan Leaf bunu yapabilen tek elektrikli araç olsa da, akıllı elektrik sayaçları, yapay zeka ve enerji şirketi modellemesindeki gelişmeler bu teknolojiyi daha uygulanabilir hale getiriyor.

Tesla (NASDAQ:TSLA), BMW (ETR:BMWG), Volkswagen, Renault (EPA:RENA) ve Toyota (NYSE:TM) gibi büyük otomobil üreticilerinin önümüzdeki yıllarda V2G özellikli modelleri piyasaya sürmesi bekleniyor. Çinli bir üretici olan BYD (SZ:002594) teknolojiyi geliştirdi ve Çin hükümetinin 2030 yılına kadar V2G için önemli planları var.

Milyonlarca elektrikli araca erişimi olan beyaz etiketli şarj yazılımı sağlayan Driivz’in CEO’su Doron Frenkel, şebeke dengelemesinde önemli bir kâr potansiyeli olduğunu ve ilgili herkesin bundan pay almak istediğini ifade etti.

Amerika Birleşik Devletleri’nde, çift yönlü şarj hala deneysel aşamadadır ve Almanya’da, şebekeye geri satılan enerjinin fiyatlandırılmasına ilişkin düzenleyici zorluklar mevcuttur. Çift yönlü şarj cihazları, küçük ölçekli üretim nedeniyle şu anda geleneksel olanlardan daha maliyetli.

Ancak Birleşik Krallık’ta Octopus Energy, elektrikli araçlarını gece boyunca prize takılı tutan müşterilere ücretsiz şarj imkanı sunan bir V2G tarifesi başlattı. Octopus Energy benzer bir tarifeyi bu yıl içinde Fransa, Japonya, Yeni Zelanda ve Teksas gibi diğer pazarlarda da sunmayı planlıyor. Octopus’un küresel esneklik başkanı Alex Schoch, V2G’nin artık pratik bir gerçeklik olduğunu teyit etti.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Otomobil üreticileri V2G gelir akışına katılmak için enerji bölümlerini kuruyorlar. Örneğin, GM yakında ev elektriği özelliğine sahip elektrikli bir Chevrolet Silverado kamyonet piyasaya sürecek ve 2026 yılına kadar tüm elektrikli araçlarının çift yönlü özelliğe sahip olmasını planlıyor.

GM Energy’nin enerji çözümleri direktörü Aseem Kapur, GM’nin kamu hizmetlerine enerji satmayı ve havuzlanmış elektrikli araçlardan güç satmak için toplayıcılarla işbirliği yapmayı hedeflediğini belirtti. GM ayrıca Duke Energy (NYSE:DUK) gibi ABD kamu hizmetleriyle de ortaklıklar kuruyor.

Ford (NYSE:F) da F-150 Lightning elektrikli pikabının V2G özelliğine sahip olmasıyla V2G pazarına girdi.

Aracılar şebekelere güç satışından kilovat başına sadece küçük bir miktar kazanırken, elektrikli araç sahipleri finansal olarak en çok kazananlar olacak. Bununla birlikte, milyonlarca elektrikli araç ile toplam gelir önemli olabilir.

Octopus Energy’nin Londra’daki V2G pilot programına katılan Shilpen Patel, Nissan Leaf’ini V2G için kullanarak yıllık ev enerji faturasının yaklaşık üçte birini tasarruf ettiğini bildirdi, bu da yaklaşık 700 £ (871.08 $) tasarruf anlamına geliyor.

Monta ve Driivz gibi şirketler halihazırda şebeke dengeleme hizmetleri sunarak kullanıcıların yoğun zamanlarda elektrikli araç şarj cihazlarını kapatmalarını telafi ediyor. Volkswagen’in enerji birimi Elli, Almanya’da şebeke dengeleme için bir ticaret platformu geliştiriyor ve diğer pazarlarda genişlemeyi veya işbirliği yapmayı planlıyor.

Nuvve, ABD’nin çeşitli eyaletlerinde elektrikli otobüsler için V2G hizmetleri sunmakta ve uzun süre fişe takılı kalmalarından yararlanmaktadır. Yolcu EV’leri için, doğru ve cazip fiyatlandırma sunan uygulamalar aracılığıyla müşteriyi ikna etmek çok önemlidir.

EV kullanılabilirliği için güvenilir AI tahminlerine sahip platformlar, GM ve Ford ile çift yönlü şarjı test eden Duke Energy gibi kamu hizmetlerinden daha fazla iş çekecektir.

Kaluza ve The Mobility House gibi gelişmekte olan platformlar, kamu hizmetlerine güç satmak için birden fazla markadaki EV’leri bir araya getirerek aracı olarak hareket etmeyi amaçlamaktadır. Bu platformların ayrıca yüksek talep dönemlerinde aşırı yüklenmeyi önlemek için şebeke yüklerini etkili bir şekilde yönetmesi gerekiyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Renault, The Mobility House ile ortaklık kurdu ve Volvo kendi platformunu geliştirmenin yanı sıra Kaluza gibi diğerleriyle de işbirliği yapıyor. Kaluza’nın baş ürün sorumlusu Neel Gulhar, araçlardan şarj cihazlarına göre daha kapsamlı olan veri erişimi için otomobil üreticileriyle ortaklık kurmanın önemini vurguladı.

InvestingPro İçgörüleri

General Motors (GM), gelişen araçtan şebekeye (V2G) pazarında kendini konumlandırırken, finansal ölçümleri ve stratejik hamleleri, önemli endüstri değişimlerine hazırlanan bir şirkete işaret ediyor. Agresif bir hisse geri alım stratejisi uygulayan GM yönetimi, şirketin geleceğine duyduğu güvenin sinyallerini veriyor. Bu durum, GM’nin şu anda 5,87 gibi düşük bir fiyat/kazanç (F/K) oranıyla işlem görmesiyle vurgulanmaktadır. 2023’ün 4. çeyreği itibarıyla son on iki ay için düzeltilmiş F/K oranı 4,95 olduğundan, yakın vadeli kazanç büyümesi düşünüldüğünde bu oran daha da cazip hale gelmektedir.

Dahası, GM’nin değerlemesi güçlü bir serbest nakit akışı getirisi anlamına geliyor ve bu da bol nakit yaratma potansiyeline sahip şirketler arayan yatırımcılar için olumlu bir işaret. Bu durum, GM’nin etkin sermaye tahsisinin önemli bir avantaj olabileceği V2G teknolojisi gibi yeni gelir akışlarına girmesi açısından özellikle önemlidir. Şirketin 2023’ün 4. çeyreği itibariyle son on iki aydaki gelir artışı %9,64 olup, 2023’ün 4. çeyreğindeki %-0,3’lük hafif bir çeyreklik düşüşe rağmen güçlü bir üst düzey performansa işaret etmektedir.

Yatırımcılar ayrıca GM’nin son altı aydaki önemli fiyat artışına da dikkat çekebilir; toplam getiri %43,68 ile piyasa iyimserliğini yansıtmaktadır. Bu, kısa vadeli olumlu bir yatırımcı duyarlılığına işaret eden %20,32’lik sağlam bir üç aylık getiri ile tamamlanmaktadır. GM hakkında daha fazla bilgi ve ipucu arayanlar için InvestingPro, sitelerinde 11 tane daha listelenen ek InvestingPro İpuçları sunuyor. INVTROZEL1A kupon kodunu kullanarak InvestingPro aboneliğinde %20’ye varan indirimden faydalanabilir ve gelişen otomotiv sektöründeki yatırım kararlarına daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habergunyuzu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu